شوق پرواز
قصه آدم، قصه پیله است و پروانه، قصه تنیدن است و پاره کردن. قصه به در آمدن، قصه پرواز ...
قالب وبلاگ

 

ای شهید ! ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای، دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را از این منجلاب بیرون کش.

پیکر پاک دو شهید گمنام در میان خیل عظیم دانشجویان و اساتید و خانواده معظم شهدا و مسوولان تشییع شد و در مقابل مسجد الزهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد آرام گرفت.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، آیت الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در این مراسم گفت: تدفین این دو شهید در کانون علم و دانش جامعه بیانگر این حقیقت است که ما در  گفتمان سیاسی خود مستقل هستیم و آنچه در جامعه ما مبنای نظام‌مندی و مدیریت سیاسی و اجرایی قرار می‌گیرد منحصرا واقعیت‌های برخاسته از مبانی مکتبی ماست.

وی افزود: دفن شهدا در بزرگترین کانون علمی و آموزشی استان نمایشگر این حقیقت است که گفتمان سیاسی و اجتماعی ما یک گفتمان استثنایی است و با هیچ مبنایی از مکتب‌های لائیک الحادی قابل مقایسه نیست.

علم الهدی ادامه داد: ‌این حرکت در حقیقت یک حرکت عظیم و یک بنیان‌گذاری فکری و علمی در کانون علم و دانش است.

امام جمعه مشهد با بیان این که مکتب ما در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، دارای گفتمان‌های ویژه و اختصاصی خودش است، خطاب به دانشجویان و اساتید جمع حاضر اظهار داشت: ما نمی‌توانیم در مدیریت‌های اجتماعی و نظام‌مندی‌های سیاسی خود گفتمان‌های مشرکانه و ملحدانه برخاسته از  مدرنیته را دخالت دهیم.

علم الهدی با بیان این که گفتمان های بیگانه نظام‌مندی سیاسی و مدیریت اجتماعی ما را تامین نمی کنند، ادامه داد: تجربیات اجتماعی و سیاسی در جوامع مدرن و وابسته به یک سلسله اصول سکولار نمی‌تواند در مدیریت جامعه ما موثر باشد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این که هیچ‌گاه نمیشود ملاک‌های ارزشی یک جامعه  لیبرال دموکرات را معیار ارزیابی جامعه و نظام خود قرار دهیم، افزود: شهادت در مکتب ما مترادف با قربانی شدن در راه میهن نیست، این گونه نیست که یک انسان، قربانی جماد و یا یک انسان دیگر شود؛‌ شهادت در مکتب ما یک انتخاب، خط و راه زندگی و انسان‌شناسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما انسان را یک فرد ایستا و خوش گذران در زندگی مادی‌اش نمی‌پنداریم، جامعه از دیدگاه مبانی مکتبی ما یک مرکب است و یک رستوران نیست. تفسیر زندگی و حیات در دیدگاه قرآن ما،‌ یک حرکت و پویایی به سمت نقطه فوق انسانی است.

وی انسان را موجودی دانست که با اراده و تصمیم زندگی می‌کند و تصریح کرد: این انسان تصمیم دارد که زنده باشد و در مسیر زنده بودن جریانی را بپیماید تا به نقطه تعالی برسد و آن نقطه، فوق انسانی و خدا گونه است. انسان زنده است تا پیشرفت کند و خداگونه شود.

وی اظهار داشت: اگر انسان به جای صرف 70 سال عمر و گذراندن محرومیت ها و ریاضت‌ها  بخواهد به نقطه تعالی برسد طبیعی است که ترجیح  می دهد راه میان‌بر را انتخاب‌کند که همان راه شهادت است؛ یک پسر بچه نوجوان که فقط یک سال نماز خوانده و یک ماه روزه گرفته از این راه میان‌بر استفاده کرده و به نقطه‌ای می‌رسد که یک فرد 80 ساله نمی تواند به ‌آن درجه دست یابد.

امام جمعه مشهد با بیان این که جریان های مدرنیته نمی توانند واقعا ولایت فقیه را بشناسند و در صدد مبارزه و تخریب آن ها هستند، افزود: در جامعه ما سوپاپی به نام ولایت وجود دارد که از تشکیل هر نوع نظام دیکتاتوری و استبدادی جلوگیری می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گفتمان ولایت فقیه هم مثل گفتمان شهادت یک گفتمان استثنایی سیاسی در جامعه ماست، ‌افزود: با وجود تمام تلاش هایی که می خواست ولایت فقیه را یک جریان قدرت فردی در راس نظام نشان دهد، در نهایت این مردم بودند که با این دیدگاه مبارزه نموده و آن را کنار زدند؛ اگر بنا بود زورمندی فردی در  جامعه  حاکم باشد، مساله با زور و سلطه  حل می‌شد نه با احساسات و شور و هیجان مردمی. 

 

[ ۱٩ اردیبهشت ۱۳٩٠ ] [ ٧:٠٦ ‎ب.ظ ] [ جامانده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

از کوفه نسیم مرگ می وزد ، نسیمی که بوی خون گرفته است ... ای دل ؟ تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟ داد از آن اختیار که تو را از حسین جدا می کند ! هر انسانی را لیلة القدری است که در آن ناگزیر از انتخاب می شود و حر را نیز شب قدری این چنین پیش آمد ... عمر بن سعد را نیز ... من و تو را هم پیش خواهد آمد . ( سید شهیدان اهل قلم )
نويسندگان
صفحات اختصاصي
امکانات وب


?